A gimnázium alatt is sokan vállalnak diákmunkát, és ez jól is van így – hiszen a diákmunka megtanít arra, hogy mi a valós értéke a pénznek, hogy hogyan osszuk be az időnket okosabban, és hogy mit jelent felelősséget vállalni, milyen az, amikor számítanak ránk, és amikor a munkavégzésünknek van eredménye, értéke.
A kérdés csak az, hogy milyen diákmunkát vállaljunk, azaz mi legyen konkrétan az a munkavégzés, mely hasznos lesz számunkra. Itt nem csak arra gondolok, hogy mi fizet a legjobban, hanem hogy milyen típusú diákmunkát érdemes ilyenkor elvállalni. Teljesen mindegy lenne, és csak a pénz számít?
Személy szerint azt gondolom, hogy ebben a korban talán még ez egy fokkal fontosabb: hiszen ekkor még a gimi sikeres elvégzése a legfontosabb feladatunk. Bár emellett természetesen azt is ki kell találni, hogy melyik oktatási intézményben fogjuk folytatni, hogy hogy milyen szakmában fogunk elhelyezkedni. Ha a szakmai elhelyezkedés jobban foglalkoztatja a diákot, akkor érdemes olyan diákmunkát keresni, mely ebben nyújt majd útbaigazítást, bele tud majd tekinteni a későbbi munkahelye hangulatába a diákunka révén. Ha inkább a zsebpénz keresés a fontos, akkor tulajdonképpen bármit vállalhat a diák, ami az időbeosztásának megfelel.