A tökéletes színkombináció kiválasztása a céges grafikákhoz alapvető fontosságú, mivel a színek hatással vannak az érzelmekre. Ugyanakkor befolyással vannak a márkaüzenet közvetítésére, és megkülönböztethetik a céget a versenytársaktól. Amennyiben jól választunk – csakhogy ez nem is olyan könnyű. Éppen azért, mert a színeknek tükrözniük kell a cég arculatát és alapértékeit. De vajon melyik szín mit közvetít, és milyen hatással van az emberekre? Ha több színt is szeretnénk használni, akkor melyiket mivel párosíthatjuk?
Számos kérdés merül fel, amit bizony nehéz megválaszolni, amire itt nem is vállalkozunk, csupán néhány alapelvet villantunk fel. Gondoljuk át például, hogy kiket céloz meg a cég. Egy fiatalabb célközönséghez élénkebb, dinamikus színek illenek, míg egy üzleti szolgáltatásokkal foglalkozó cég számára a professzionalitást sugalló, elegáns színpaletta lehet a megfelelőbb. Egy innovatív techcég választhat hideg színeket, mint a kék vagy a (fémes)szürke, míg egy környezetbarát cég inkább zöldes és földszínekben gondolkodhat.
A kék szín általában stabilitást, bizalmat és professzionalizmust sugall. Népszerű a pénzügyi és technológiai szektorokban. A piros energiát, szenvedélyt és gyorsaságot közvetít. Gyakran használják céges grafikák az élelmiszeriparban vagy figyelemfelkeltő üzenetek esetében. Közismert enyhe vérnyomásemelő hatása is, természetesen ez csak nagyobb felületeken alkalmazva érvényesül. A zöld a természetet, frissességet és a fenntarthatóságot juttatja eszünkbe. Ideális választás környezetvédelmi, kertészeti vagy bármilyen természetközeli dologgal foglalkozó cég számára. A sárga boldogságot és optimizmust sugall, de túlzott használata kissé vibráló, zavaró hatású is lehet. A fekete és a szürke elegáns, időtálló és professzionális hangulatot kelt, ezért luxus- és prémium márkáknál gyakran alkalmazzák céges grafikákhoz. Ám itt is figyelni kell az arányokra, nehogy nyomasztó legyen a végeredmény.
A komplementer (ellentétes) színek használata dinamikus hatást kelt, jól működhet együtt például a kék és a narancs, mivel kiegészítik egymást és figyelemfelkeltők. A színkörben egymás mellett elhelyezkedő (analóg) színek, mint például a kék és zöld, harmonikus, visszafogott hatást keltenek. A céges grafikák tökéletes színkombinációjának kiválasztása nemcsak esztétikai kérdés, hanem stratégiai döntés is. Ne hamarkodjuk el, és ne féljünk szakember segítségét kérni!